Sunday, March 30, 2014

Special dedication #MH370 #OpIsraelBirthday #IM529

Assalammualaikum w.b.t... 

   SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar, LailahaillAllah.. Segala puji bagi Allah, tuhan sekalian alam.. 

Selawat dan salam ke atas junjungan besar baginda Muhammad Rasulullah.. Allahumma Solli a'la Muhammad, wa'ala ali Muhammad.


         Punya lah lama x update blog ni.. Berhabuk dah... Maaf ya.. 

Apa khabar semua? Semoga sihat2 belaka.. 


Iman pula apa khabar??

Krik...Krik...


  >Takpa, usaha untuk jadi hamba Allah yang lebih baik.. Sama2 kita.. Saya pun tgh merangkak ni. Syurga, mu tunggu aku datang! 


        Ok, Hmm, kali ni, saya akan bagi banyak link. Pastikan anda klik semua link k? Petition pulak , 2 petitions untuk anda sign. 

' Whattt? 2 Petitions?? Malas lah...'


Eh... Relex.. Tak susah pun.. Tulis nama je. Pastu tekan send. Simple kan? Tak sampai 1 minit pun. Seyus.. :) Berkorban lah sket, bukan kena g jihad di 
medan perang pun.. :) K?



#MH370
.. 



(al kisahnya, tiba2 timbul tulisan dlm gmbr kat tv2-sekejap sgt- kata mereka yg nmpk kejadian)





Firman Allah :

"Sesungguhnya ajal (ketentuan waktu mati dari) Allah itu, jika telah tiba, tidak dapat ditangguhkan lagi, jika kamu semua mengetahuinya."



"Dan Allah tidak akan mengakhirkan(kematian) suatu jiwa jika telah tiba ajalnya."
(Al-Munafiqun: 11)


"Maka jika telah tiba ajalnya, mereka tidak dapat mengundurkan sesaatpun dan tidak pula dapat memajukannya"
(Al-A'raf: 34)


"Sesuatu yang bernyawa tidak akan mati melainkan dengan izin Allah sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya."
(Ali 'Imran: 145)





*** Toksah duk baloh (gaduh) lah pasal MH370.. Andai ajal itu belum sampai, pasti mereka masih bernafas.. 




Ni pulak, gambar yg saya dpt,,






Terharu sgt.. Non-Muslim ni pertahankan Malaysia.. Ya Allah, berikan mereka Hidayah Islam..amin




          Bila akal tidak digunakan.. Diri tidak boleh lagi menjadi Realistik. Hang ingat Malaysia ni tak ada kerja lain ke? Nak musnahkan kapal terbang sendiri? Nak bunuh orang? Macam yang US buat? 


Sudah2 lah US, nak jadi hero pulak. Tabur fitnah bagai? Yahudi dan Nasrani memang tak akan pernah puas hati dgn Muslim. Allah dah berfirman dalam Al-Quran.



>A
 US-based law firm said it expects to represent families of more than half of the passengers on board the missing Malaysian Airlines flight in a lawsuit against the carriers and Boeing Co , alleging the plane had crashed due to mechanical failure.<


Jadi, apa peranan kita? Be realistik. Bersatu hati. Kita bersatu kita kuat. Jangan pernah termakan fitnah ini semua!


Dan, saya bahagia lihat rakyat Malaysia, bersatu hati buat solat hajat semua. Alhamdulillah. Islam menyatukan kita semua.. :) Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh!






>Kepada rakyat Malaysia yg sama duk menyalahkan kerajaan, berubahlah... 


Nak bangkang, bangkang jugak, tapi xde lah semua benda pun nak blame kerajaan. Hang tak suka org fitnah hang, tapi hang duk fitnah org. Jadinya. Hang pun dua kali lima je.. Buat fitnah tapi tak ngaku. Baling batu, sembunyi tangan..


***Hargailah, pertahankanlah keamanan negara..
tanpa keamanan, tak mungkin kita semua dpt pergi menuntut ilmu dgn tenang, merasai keamanan dlm mengamalkan Islam di bumi tercinta ini..



Well you only need the light when it's burning low.

Only miss the sun when it starts to snow..





Keamanan itu satu nikmat.

Akan dihargai bila tibanya perang.


Nauzubillahiminzalik..


Malaysia oh tanah airku! Akan ku pertahankannya!


"Saya seorang ayah, saya ada keluarga, saya faham apa dirasakan keluarga mangsa kerana rakyat kami juga ramai dlm pesawat, bukan keluarga mereka sahaja, rakyat negara luar pun ramai, tapi saya dapat lihat bagaimana keluarga lain seperti Australia yang begitu tabah kerana mereka sedar ini masalah global yang tak dijangka atau diminta, ketahuilah Malaysia berusaha buat yang terbaik"... DS Hishamuddin,press conference,chinese issue.


   


Kalau bukan kita nak pertahankan Malaysia, siapa lagi? Jgn anggap usaha boikot CNN,etc tu remeh..







Andai ajal itu belum sampai, pasti mereka yang dalam MH370 tu masih hidup... Namun, kalau dah memang itu takdirnya, siapa kita untuk menolak.. 




Tutup citer psl negara, masuk bab sedara Muslim kita.. Ha, ni baik punya, jom tengok..


#OpIsraelBirthday 
7/4/2014 . Anonymous datang lagi.. 





kalau boleh besar lagi, nak bagi gambar ni besar lagi! heh :)



Anonymous Video > https://www.facebook.com/photo.php?v=849418065073400


Yang pandai Arab, digalakkan tgk ni. Ini Serius Stylo... 


http://www.youtube.com/watch?v=O2tZ8RL9Edg

[sebenarnya tak tahu Arabic pun boleh tgk, sbb ada subtitle.. ]


>> Do Like their page:
https://www.facebook.com/Anon.official.arabe


Like & Share this video to show your support to Anonymous & Palestine


Paling senang nak buat, tanpa perlu keluarkan peluh dan modal : Boikot produk Israel >http://nurlinblog.blogspot.com/2012/11/boikot-produk-israel-free-palestine.html





 eh.. baru perasan CNN pun ada dlm ni? huu..






Boikot McD, Starbucks, Nestle, Coca Cola semua tu.. (btw, cer google citer psl McD, Coca Cola yang akan membuatkan anda rasa,, eww! geli...)



Tak meninggal pun kalau tak makan.. Hidup boleh diteruskan.. Seyus.. Orang lain yang meninggal sebab kita makan n beli. Tahu?!


Saya boleh boikot. Mengapa anda masih berdalih??




#IM529 




(IM= Ikhwanul Muslimin , 529= 529 yang dihukum mati)- 
google lah kalau nak tahu lebih lanjut.. 




ni sedikit info saya boleh bagi,,


BAD and SAD news : #Egypt court sentences 529 Morsi supporters to death. (Ikhwanul muslimin)

May they get syahid if that is the case.. Muslim were being oppressed around the world. We were not able to do anything. Divide and rule, disunity, make the muslim weak. -emily

Rasulullah s.a.w bersabda :"Hampir tiba masanya kamu dikerumuni oleh manusia seperti mana orang-orang mengerumuni sesuatu hidangan" Berkata seorang sahabat, "Adakah ia lantaran pada waktu kita yang sedikit?" Nabi menjawab, "Tidak,sebaliknya kamu ramai tetapi kamu menjadi seperti buih ketika berlaku banjir. Allah mencabutkan rasa gerun dari hati musuhmu dan memasukkan perasaan wahan ke dalam hatimu."Sahabat-sahabat bertanya, "Apakah itu wahan?"Bersabda nabi, "Cintakan dunia dan takutkan mati".(Hadis Riwayat Abu Daud)

Berhubung dengan hadith ini, as-Syeikh Said Hawa dalam al-Madkhal Ila Dakwah al-Ikhwan Al-Muslimin berkata, " Sejak runtuhnya kerajaan Uthmaniyah di Turki, umat Islam menjadi seperti yang disebutkan oleh hadith ini. Inilah penyakit yang menyerang umat Islam pada hari ini. Umat kehilangan kekuatan sehingga menjadi ringan dan terus hanyut di bawa arus. Bagaimanakah cara bagi menghentikan keadaan ini? Kita sebenarnya bertanggungjawab menerapkan nilai kebenaran pada umat dan seterusnya memproses umat ini sehingga mereka mempunyai nilai-nilai Islam yang kukuh, yang memampukan mereka melahirkan arus mereka sendiri." faktor-faktornya seperti berikut:

1. Kurang didikan agama dikalangan golongan masyarakat

Hari ini, jika kita perhatikan masyarakat kita dihanyutkan atau dimomokkan secara berlebihan dengan hiburan dan kemewahan dunia. Islam tidak menghalang atau melarang umatnya daripada mencari kesenangan dan kemewahan dunia, tetapi ianya haruslah berpaksikan kepada Al-Quran dan As-Sunnah.

Hal ini bersesuaian dengan sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud, " Carilah oleh mu kehidupan akhirat, tetapi jangan kau lupa bahagian mu di dunia " Bahkan Allah S.W.T. di dalam Al-Quran sendiri secara jelas memerintahkan kita agar sentiasa mencari kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat. Jika kita lihat pada hari ini, mereka yang terlibat dalam gejala sosial, hingga melibatkan perkara aqidah adalah di kalangan membesar jauh dari Al-Quran.

Mereka ini kebanyakannya tidak pernah membaca apatah lagi mengetahui makna Al-Quran itu sendiri. Saya amat yakin dan percaya, sekirannya pembudayaan kepada pembaca Al-Quran seterusnya penerusan melalui kaedah pemahamannya yang berterusan, masalah dan gejala sosial yang melanda masyarakat kita pada hari in mampu untuk di atasi.

2. Kurang rasa penghormatan kepada golongan Ulama’dan Ilmuwan Islam

Para ulama’ dan ilmuwan Islam adalah mereka yang sentiasa berusaha untuk menjunjung Al-Quran dan As-sunnuh sebagai panduan dan pedoman umat. Mereka sentiasa berikhtiar untuk menjaga kemashalatan dan kebajikan masyarakat, Justeru, mereka sentiasa memberian pandangan dan pendapat terhadap sesuatu isu dan permasalahn yang dihadapi oleh negara dari kaca mata dan perspektif agama.

Malanglah, golongan ini sering kali ditohmahan yang tidak enak seperti golongan ulama’ yang jumud dan tidak terdedah pada arus kemodenan. Harus diingat bahawa golongan ini tadak sama sekali anti kepada pembangunan, tetapi pembangunan itu hendaklah seiring dengan pembangunan rohani dan spiritual yang selaras dengan ajaran Islam. Nah, beginilah jadinya sekiranya pandangan dan nasihat yang sering di keluarkan oleh golongan ini dianggap remeh dan tidak seiring dengan edaran masa.

*syarah hadith, Posted by blog Syarah Al-Hadith.*




** Jom sign petition ni > http://egyptsolidarityinitiative.org/2014/03/25/take-action-on-egypt-death-sentences/


* utk bantah penghakiman mereka. Sign jgn x sign..  Solidarity for #IM529





COMANGO







**They talked about human rights in COMANGO, but when it comes to this issue (IM sentenced to death) will they do something? Muslim were being killed in Myanmar,palestine, do they say a single word?


>N can u stil call yourself a good muslim when u don‘t even bother to sign this petition??? ~ regards, nurlin




 sentap baq hang..! ok2, Saya sign sekarang! Demi mempertahankan maruah Islam dan kaum muslimin!! Mana link?? - Cemtuha yang kita nak.. semangat membara





*Jom luangkan x sampai berapa minit masa anda..
Saya Dah lama sign.. Anda bila lagi? Kejap je sign ni. Serius..


http://www.gopetition.com/petitions/1000000-rakyat-malaysia-sokong-comango-pengkhianat-negara.html




Akhir sekali...


[MARI DOA BERSAMA] Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillahirabbil a’lamin, Allahumma solli a’la Muhammad waa’la ali Muhammad.ya Allah ya Rahman, Peliharalah keamanan Malaysia. Tegakkan Islam di bumi tercinta ini.. Semoga kehilangan MH370 ini memberi sinar baru kepada agamaMu..Ya Rahim,Satukan hati2 kami. Jgn kami berpecah belah oleh kerana fitnah yg dilemparkan. Jgn kami berperang sesama sendiri kerana jarum yg dicucuk oleh musuh.. Peliharalah bumi bertuah ini ya Allah dari segala bala dan malapetaka. Ya Allah, tunjukkan kami kebenaran. Allahumma solli a’la Muhammad waa’la ali Muhammad. amin.
“ud'uni astajib lakum”...



Divide and rule, disunity, make the muslim weak.


#risau #bersatulah #saynotofitnah 


Sama2 kita. Saya dan kamu.



Segala yang baik daripada Allah,
yang buruk daripada saya.

Wallahua’lam.



Berkatalah yg baik, kalau tiada perkataan yg baik, maka diam itu lebih baik.. 

Peace no war.


Tadabbur ayat jap jom...>>




"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka". (Q.S. Al Baqarah : 120)




"Dan kalau Kami tidak memperkuat ( hati ) mu, niscaya kamu hampir-hampir condong sedikit kepada mereka. Kalau terjadi demikian, benar-benarlah Kami akan rasakan kepadamu ( siksaan ) berlipat ganda di dunia ini dan begitu (pula siksaan) berlipat ganda sesudah mati, kemudian kamu tidak akan mendapat seorang penolongpun terhadap Kami."( Q.S. Al Isra' :74-75)



يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًايُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا 

“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu sekalian kepada Allah dan katakanlah perkataan yang benar, niscaya Allah memperbaiki amalan-amalanmu dan mengampuni dosa-dosamu. Barangsiapa mentaati Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenengan yang besar” [Al-Ahzab : 70-71]


Dalam ayat lain disebutkan.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ

“Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan berprasangka, karena sesungguhnya sebagian tindakan berprasangka itu adalah dosa. Janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah kamu sebahagian kamu menggunjing sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang diantara kamu memakan daging saudaranya yang sudah mati ? Tentu kamu merasa jijik kepadanya. Dan bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima taubat lagi Maha Penyayang” [Al-Hujurat : 12]


Allah juga berfirman.

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ مَّا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ

“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, dan Kami lebih dekat kepadanya dari pada urat lehernya, (yaitu) ketika dua orang malaikat mencatat amal perbuatannya, seorang duduk disebelah kanan dan yang lain duduk disebelah kiri. Tiada suatu ucapan pun yang diucapkannya melainkan di dekatnya malaikat pengawas yang selalu hadirs” [Qaf : 16-18]



Begitu juga firman Allah Ta’ala.

وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِينًا

“Dan orang-orang yang menyakiti orang-orang mu’min dan mu’minat tanpa kesalahan yang mereka perbuat, maka sesunguhnya mereka telah memikul kebohongan dan dosa yang nyata” [Al-Ahzab : 58]



Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:
مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللهِ وَالْيَوْمِ اْلآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْراً أَوْ لِيَصْمُتْ
“Barang siapa beriman kepada Allah dan hari akhir, hendaklah ia berkata yang baik atau diam.” 


(HR. al-Imam al-Bukhari hadits no. 6089 dan al-Imam Muslim hadits no. 46 dari Abu Hurairah)



Diriwayatkan oleh Bukhari dalam kitab Shahihnya hadits no.10 dari Abdullah bin Umar Radhiyallahu ‘anhu bahwa Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.

الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَيَدِهِ

“Seorang muslim adalah seseorang yang orang muslim lainnya selamat dari gangguan lisan dan tangannya”



***P/s : Jangan lupa SIGN 2 petitions kat atas tuh... ANDA MAMPU MENGUBAHNYA... 
Klik gak link, x tengok, rugi.. 





Wednesday, January 1, 2014

New Year! New Me :)

UPDATED VERSION.

Greetings, Malaysia.
Today we celebrate new year. 
Expect us.


Amboi. Mcm kenal je. Style anonymous pulak. Salam hang mana???!

Ok2. Maaf. Mula balik.

Assalammualaikum pembaca sekalian.
(jwb salam,jgn x jawab)



Semalam.. Terbaik! pertama kali menyambut tahun baru. dan pertama kali menyambut dgn Asma Ul-Husna.! Takbir! ALLAHUAKBAR! 

Semoga Allah berikan pahala berlipat ganda kepada semua pihak yg menjayakan program2 agama Islam.semoga ditetapkan di atas jalan kebenaran.amin.--watching live UAI ambang 2014. xdpt g pineng, tgk live pun syukur!

#seronok tgk Syamsul Yusof nak berubah. Semoga dia dapat membawa perubahan Islam itu di Malaysia.. Allah..amin

Impian tahun baru,
- Nak jumpa dengan :

-----> Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
-----> Ustaz Azhar Idrus 
-----> Ustaz Don 

doakan saya dapat jumpa.. amin.

2013___ done meeting DrMAZA.com . Alhamdulillah , Allah beri peluang juga setelah sekian lama.



Malam ni, saya nak tulis. Serius. Pendek je. Tak pnjg mcm selalu. K?

           Kamu hendaklah tahu, sbb apa kamu percaya sesuatu itu. Tahu sbb apa kamu buat sesuatu itu. Tahu sbb apa kamu sokong sesuatu itu.

Pengetahuan itu mestilah berdasarkan
dasar yg kukuh. Bukan sekadar dgr org kata. bkn ikut2 org. Tapi, kamu kaji sendiri. Cari kebenaran itu.

            Kerana? Kerana ia akan menjadikan anda teguh dgn prinsip itu. InsyaAllah. Dgn izin Allah.

Cth dlm politik. Mcm saya. Saya sokong mana2 pihak yg saya lihat lebih membawa manfaat kepada Islam.

Maka itu dasar sokongan saya. Kukuh bukan? Sbb apa saya kata ia kukuh? Sbb,, Islam itu dasar dan garis panduannya tidak berubah.


     Oleh itu, jika saya lihat, parti yg saya sokong itu, sudah goyah dalam membawa Islam, maka akan saya pilih yang lebih membawa manfaat kepada Islam.. :)


In simple words > Kita hendaklah tahu sebab apa kita buat, kenapa kita sokong & ikut sesuatu itu. ( perlu ada ILMU tentangnya , bukan hanya mengikut org lain tanpa tahu sebab musabab )


* Dan, yang paling penting, basic dalam agama kena kuat. Baru tak goyah! Tahu mana halal, mana haram. Tahu kewajipan.
 Rujukan = Al-Quran dan As-Sunnah (Dalil yg sahih, hati2 dgn hadis palsu yg direka2) --> boleh rujuk : http://nurlinblog.blogspot.com/2012/10/lah-hadis-palsu-ke.html



       Dalam hidup. Aim high. Itu sbb Islam mengajar kita mengejar mardhatillah (redha Allah). Mengejar syurgaNya. Sbb? syurga itu, yang tertinggi. Dgn itu, kita tidak akan tersasar dari jalan kebenaran. InsyaAllah.



Tak akan dapat kita ke sana(syurga) selagi belum masanya. Dan tidak akan dpt kita masuk ke dalamnya, jika kita tak beramal dgn amalan ahlinya. 



       Maka, hidup kita ada fokus. Fokus utk menjadi hamba Allah yg soleh dan solehah..


Kalau dlm hidup, target nak kaya. Dah kaya, xtau dah nk buat apa. sbb, aim x tinggi.



Islam itu indah bukan? 

Sama2 kita.

nak share satu gambar..



Nauzubillah. Jgnlah iman kita TURUN.. sentiasalah NAIK.. amin






Lastly,

Al-Fatihah utk Aden_ endoustic muhasabah cinta

Tuhan. Baru ku sedar indahnya nikmat sehari itu. Xpandai aku bersyukur. Kini ku harapkan cintaMu. 

Al-fatihah.


# SubhanAllah Alhamdullillah LailahaillAllah Allahuakbar!

# Allahumma solli a’la muhammad wa’ala ali muhammad. 



p/s: sorry kalau post ni pnjg jugak.. tapi, tak pnjg mcm selalu kan? hee.. peace..


Ha, ni ada satu post. byk lah juga pengajaran yg boleh diambil. respond2 baik drpd kawan2 facebook saya. silakan baca luangkan masa anda.. moga bermanfaat.>

http://nurlinblog.blogspot.com/2013/12/perjuangan-islam-tidak-berakhir.html


ni link ceramah Ustaz Nouman Ali Khan. Best sgt! Banyak pengajaran supaya kita lebih bersyukur.>
https://www.youtube.com/watch?v=XY-w2RrKbqg&feature=youtube_gdata_player


Salam penyatuan 1 ummah!


New year, new me :)


Infinity aim...................................Syurga! amin.



Dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sekalian umatku akan masuk syurga kecuali orang yang enggan.” Sahabat-sahabat Baginda bertanya: “Ya Rasulullah, siapakah orang yang enggan itu?” Baginda menjawab: “Sesiapa yang taat kepada ku akan masuk syurga dan sesiapa yang derhaka kepada ku maka sesungguhnya ia telah enggan. (Riwayat Bukhari)


Sungguh...Allah itu Maha Penyayang... 


فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا (١٠

"Sehingga aku berkata (kepada mereka): `Pohonkanlah ampun kepada Tuhan kamu, sesungguhnya adalah Ia Maha Pengampun.`


Terjemahan Dalam Bahasa Inggeris
Tafsiran Abdullah Yusuf Ali
"Saying, `Ask forgiveness from your Lord for He is Oft-Forgiving

p/s :


* Oleh itu, kepada rakan2 yang meninggalkan solat, solatlah.. solatlah. Sesungguhnya solat itu tidak berat.. Solatlah kamu sebelum kamu disolatkan (dah meninggal nanti akan disolatkan).


* Dan kepada yang belum menutup aurat dengan sempurna, belum pakai tudung, > pakailah, tutuplah aurat mu.. Sesungguhnya terdapat hikmah yg besar dalam penutupan aurat jika kamu mengetahui..



Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(Az-Zumar 39:53)




“Sewaktu Allah menjadikan makhluk, maka Allah telah menetapkan atas dirinya sendiri dalam sebuah kitab di atas Arasy bahawa: ‘Rahmat-Ku mengatasi murka-Ku ”. (Riwayat Bukhari dan Muslim).


Semoga 2014, menjadi titik tolak perubahan kita menjadi Muslim yang lebih baik... InsyaAllah. Sama2 kita.. Saya dan kamu.. Ya, kita bersama!


PERHATIAN !

Sebenarnya bukan sebab 2014 , bukan nya kita nak sambut tahun baru orang kafir. Tak, setiap hari sebenarnya, hari yg baru, untuk kita update Iman kita.
 Post ini bukanlah bermakna saya sambut tahun baru 2014, tetapi untuk memenuhi ruang2 kamu, yg dah terbiasa dgn tahun baru datang lagi.. (ikut kalendar masihi-orang kafir). Semoga menjadi satu usaha dakwah.



rujukan tentang hukum sambutan tahun baru> https://www.facebook.com/TazkirahOnline/posts/445135722278758:0


boleh update di :  https://www.facebook.com/groups/nurlinblog/

Saturday, December 14, 2013

PERJUANGAN ISLAM TIDAK BERAKHIR

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS
10 Safar 1435/ 13 Disember 2013

PERJUANGAN ISLAM TIDAK BERAKHIR
DENGAN SYAHIDNYA ABDUL QUADER MOLLA
DARI JAMAAT-E-ISLAMI BANGLADESH

             Pada hari ini sejarah mencatatkan syahidnya saudaraku Abdul Quader Molla (14 Ogos 1948 – 12 Disember 2013) yang juga merupakan Penolong Setiausaha Agung Jamaat-e-Islami Bangladesh di tali gantung yang tidak mengenal erti kebenaran. Perbicaraan as-Syahid adalah satu momokan terhadap sistem keadilan, apabila disabitkan kesalahan dengan fakta yang meragukan dan penuh dengan sentimen politik dalaman Bangladesh. Ianya bukan sahaja mendapat bantahan dalam negara Bangladesh sendiri tetapi juga turut dikecam oleh komuniti Islam di peringkat antarabangsa. Jelas sekali tindakan menukar hukuman asal terhadap as-Syahid dari penjara seumur hidup adalah di atas desakan politik dalaman menerusi demonstrasi jadian seperti protes Shahbag pada Februari 2013 lalu yang menjadi tulang belakang agenda jahat kumpulan sekular yang bencikan Islam. 

             Kepada pendokong Jamaat-e-Islami Bangladesh dan ahli keluarga as-Syahid, serta bakal as-Syahid yang lainnya yakinlah bahawa kehidupan akhirat adalah kekal abadi dan syurga adalah janji dari Allah. 

            Teruskan perjuangan menentang kezaliman, mengikut al Quran dan as Sunnah serta sirah para Nabi A.S., di mana fajar kemenangan Islam akan menyinsing jua dengan izin Allah. Allahu akbar !.

Saudaramu,
Abdul Hadi Awang
Presiden PAS


Last words of Abdul Quader Molla for his family



THURSDAY, 12 DECEMBER 2013


         
After receiving the notification letter, the family members want to Dhaka central jail at 8 pm to meet him. At that time, Abdul Quader Molla informed his family that, he is not informed of anything about his much talked about execution. His medical check up and other formalities are not completed. He was acknowledged from his family men that the family is being invited by the prison authority to meet him for last occasion.

          At that time, Abdul Quader Molla stated his family men that, I was your guardian. If this government would kill me unlawfully, that will be a death of martyrdom. Following my martyrdom, Almighty Allah will be your guardian. HE is better guardian. So you have nothing to be worried.
I am absolutely innocent. I am being murdered as I am involved with the Islamic movement. The death in martyrdom is not bestowed in everyone’s fate. If Almighty Allah blesses me with martyrdom, I would consider myself as the luckiest. The martyrdom will be the best achievement of my life. My every single blood will mobilize the Islamic movement and will bring the doom of the autocrats. I am not worried for myself. I am worried about the fate of this nation and the Islamic movement. To my knowledge, I have not committed any mistakes or offences. I have sacrificed my entire life for the Islamic movement. I have never bow down my head before irregularities, will never do by the grace of Almighty Allah. No question is raised of seeking mercy or life before any worldly authority. Allah is the only deciding authority of life and death. Allah will fix my fate. I will not be executed as per the decision of any individual. My time and date of martyrdom will be finalized as per the decision of Almighty Allah. I will accept the decision of Almighty Allah in any cases.


         To the family members, he further stated that, you will keep patience. The blessings and forgiveness of Almighty Allah will be ensured through patience and tolerance. Only the salvation in the Akhirah is our only desire. I am seeking prayer and support of the people for acceptance of my martyrdom. I am saluting the countrymen for their support and blessings.

 #copypastegroupUniversity



Semoga arwah Abdul Quader Molla dikurniakan syahid.. Amin.. Al-Fatihah.

* Tolong, JANGAN teruskan membaca sebelum anda sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah. Al-Fatihah.


          Di saat kita sibuk mengkritik semua benda, (yg baik pun dikritik), bergaduh sesama sendiri, menfitnah, berpecah belah, 'kau sesat, kau kafir',

Sedar tak kita? Umat Islam di seluruh dunia ditindas?? Tahu tak orang Islam kat Rohingya dibakar? kat Angola, Islam diharamkan, masjid diruntuhkan. Tahu x?

       Hang kat Malaysia???

 ' proton perdana baru copy paste honda! dah xde idea ke?' 

                     ' eh, biarlah org kristian nak guna kalimah 'Allah' dalam bible, apa masalahnya?' 

 ' Mat Sabu kagumi khomeini, satu contoh Mat Sabu berfahaman Syiah',

                     ' macam cantik je, macam comel je, kita dah couple seminggu lah' etc.

Isu 1. 

Isu proton yang bagi saya memang lah tak penting untuk dibincangkan. Kalau dah x suka proton, abaikan jelah. kan? tak payah beli.
pastu akan ada lah yang akan ckp > ' cmne lah nak maju kalau kritikan pon xleh terima? '

Kalau kritikan membina yang hang beri, takpe. Ni setakat nak cemuh, baik tak payah. Belum tentu hang nanti jadi engineer boleh cipta sebuah kereta.

* Keyboard warrior spesis mcm ni, serius lah wei, better korang diam je daripada tulis benda yg menyakiti hati orang dan menyakitkan mata yang membaca.

Isu 2.

' eh, biarlah org kristian nak guna kalimah 'Allah' dalam bible, apa mslhnya?'  -- saja warnakan merah

Apa masalahnya?? Ha, ni masalahnya. 




- gereja sidang jemaat Allah - kat Indon










- Gereja terbesar Asia Tenggara dibuka di Bukit Jalil



- Cadangan pembinaan 1 Malaysia Spiritual Tourism  - xtau lah sahih ke tak brita ni..

ia akan menemptkn rumah ibadat terbesar agama Budda, Tao, Hindu, Sikh, Conficius, Kristian, Sai Baba dn I Tao Kuan. Akan didirikan piramid terbesar di dunia dan dibina patung Kuan Yin d atasnya.


The resort will comprise the following environments:

• Kuan Yin Environment
• Buddhism Environment
• Hinduism, Sikhism and Sai Baba Environment
• Taoism Environment
• I-Kuan Tao Environment
• Confucianism Environment
• Christianity Environment


   Erk? Agama Islam mano???? Tersedak air coke. <--- siapa suruh hang minum coke? 

Coke, starbucks, McD semua tu sumbang kepada Israel, boikot lah wei. Hang p minum and makan, tu pasal tersedak tadi...

List boikot? mai tgk sini> http://nurlinblog.blogspot.com/2012/11/boikot-produk-israel-free-palestine.html

Jap2, sumber berita psl piramid tu mana hang dapat cik?? pandai cari lah.. dunia serba canggih.. Harap x jadi lah plan ni. amin..

Kepada Anda, Orang Islam yang gigih menyokong sgt kalimah Allah tu diguna dalam bible, tolong,, bentangkan hujah2 kenapa perlunya nama Allah tu diguna dlm bible. Mai Bentang sini. 


Kalau xdak hujah, meh sini saya nak habak mai (beritahu) :

Secebis pemikiran isu Kalimah ‘ALLAH’..


Milik Islam / semua? **Mari luangkan masa BACA dan fikirkan.

           Saya dah lihat dua2 pendapat. Boleh dan tidak boleh. Dan menimbang tarakan.

*Namun, saya lebih menyokong utk
TIDAK membenarkan kalimah ALLAH digunakan dlm bible.

Mungkin ada yg kata sbgi dakwah,
Tetapi,
Saya melihat ia sebagai satu ‘langkah’ utk menyesatkan org lain.

        Cuba ambil cth, ada org yg tak kuat berpegang pada agama Islam, diberi bible yang menggunakan kalimah Allah. Mungkin, ada certain part yg sama dgn Islam, tp kita TIDAK boleh menafikan injil,taurat,zabur semua itu TELAH DIUBAH kandungannya.


    dan, org tu mula hatinya, mengatakan, > 'hmm, ikut ajaran dlm bible lebih mudah', atau alah, 'lebih kurang je bible ni dgn Quran, tuhan pun tulis Allah. Apa yg salahnya'


NAUZUBILLAHIMINZALIK !


                 Jadi, nampak tak permainannya? Orang Kafir mahu menyesatkan kita secara halus dan senang.


Ingat, Allah berfirman, 


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti mereka..” (AlBaqarah:120)



                        Jgn mudah terpengaruh dgn cakap manis, ‘sbgi lgkh dakwah Islam’


**Saya tidak percaya! Kamu nak Islam, baca Al-Quran . Ikut petunjuk Al-Quran dan As-sunnah dalil yg sahih.

BUKAN baca bible!



        Dan kalau seandainya, orang kafir mengatakan bahawa tuhan mereka juga Allah, itu sbb nya mereka perlu diberikan hak menggunakan kalimah Allah. kalau begitu alasannya, masuk lah Islam. Kerana,


إِنَّ الدِّيْنَ عِنْدَ اللهِ الْإِسْلاَمُ

" Sesungguhnya agama (yang benar dan diredhai) di sisi Allah ialah Islam.. " Ali Imran, 3:19



Hanya agama Islam sahaja yang diterima oleh Allah. Kalau mengaku Allah tuhan, maka Islam lah agama yg perlu dianuti.

Ayat penuh firman Allah dalam surah Ali-Imran, 3 :19 ,

" Sesungguhnya agama (yang benar dan diredhai) di sisi Allah ialah Islam. Dan orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberikan Kitab itu tidak berselisih (mengenai ugama Islam dan enggan menerimanya) melainkan setelah sampai kepada mereka pengetahuan yang sah tentang kebenarannya (perselisihan itu pula) semata-mata kerana hasad dengki yang ada dalam kalangan mereka. Dan (ingatlah), sesiapa yang kufur ingkar akan ayat-ayat keterangan Allah, maka sesungguhnya Allah Amat segera hitungan hisabNya."




***Saya berdoa semoga keputusan di Mahkamah Persekutuan nanti, TIDAK membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam bible. Amin.. ***mari DOA bersama. 


( keputusan mahkamah rayuan tidak membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam bible, tetapi mereka menfailkan rayuan ke Mahkamah Persekutuan-Federal Court) 

                   Hanya Al-Quran yang Allah pelihara daripada tercemar dgn perubahan oleh manusia.

*** Jgn pernah menyokong berdasarkan agenda politik! Politik2 juga, Islam yang utama!

Moga Islam terpelihara.amin. Takbir!


ALLAHUAKBAR!

Wallahua’lam.

Bacaan tambahan> http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/isu-tuntutan-penganut-kristian-terhadap-penggunaan-kalimah-allah


- diambil daripada status fb saya-



Isu 3. 


' Mat Sabu kagumi khomeini, satu contoh Mat Sabu berfahaman Syiah'

           Kalau betul , tangkap jelah. Yang nak p bincang lagi dalam berita buat apa? Kalau betul akidah seseorang tu dah salah, perbuatan yang dia lakukan menyimpang dari jalan kebenaran, x kira lah dia tu syiah ke, seorang ahli sunnah ke, berfahaman ayah pin ke, tangkap semua. Yang Murtad semua tu, tangkap. apa tunggu lagi?

Nasihatkan dan kembalikan mereka pada ajaran Islam yang sebenar. Tak payah nak bercakap byk, kata dah ada bukti semua, tangkap dan bicara. - ni untuk pihak berkuasa lah. kita rakyat marhaen, xda kuasa nak tangkap org2 ni.

Dan kalau tak dapat dibuktikan dia ikut akidah and ajaran yang salah, lepaskan.

Isu 4.

'macam cantik je, macam comel je, kita dah couple seminggu lah'. 
Maaf cakap lah, Benda sampah macam ni pun hampa nak layan ka? tgklah skrg, Akibat drpd tindakan hampa hampa semua yang buat parodi tu, dah jadi artis dah budak ni. Kesian ek, benda2 tak bermanfaat mcm ni diangkat, dijemput ke siaran televisyen. 

       Vlogger yang upload video2 tarbiyah n dakwah mcm Mat Lutfi, Anwar Hadi, Aiman Azlan , Izzat Roslan, Mr The All Shared, Madmie & Co., xde pulak di 'up' kan?

Hm. dunia.. dunia..



~Terdengar berita menyedihkan. Mengharapkan ia tidak benar. Semoga Allah memelihara iman kita dan orang2 yang bersungguh-sungguh mendekati Allah dan agamaNya.


       Kepada yang ditindas, yang berdakwah dan dicemuh, yang berputus asa dalam hidup, saya ada kata2 semangat sedikit untuk anda:


‘dunia ini memang tidak adil. Hadapinya sahaja. Kita ada Allah. Ceritakan dan luahkan segalanya padaNya. Cinta Allah Cinta Abadi. Syurga nanti tempat bahagia.’


           Kepada rakan2 dakwah, Blogger ni boleh jadi peneman anda dan pembangkit semangat anda dalam menghadapi cabaran2 dalam berdakwah. Angel Pakai Gucci. Temerity.


SubhanaAllah wAlhamdulillah walailahaillAllah Allahuakbar. Allahumma Solli A'la Muhammad wa'ala aali Muhammad.





      Akhir sekali, Saya menyeru, kita semua bersatu . Bersatulah di bawah 1 kalimah Lailahaillallah!

Jangan bertelagah lagi.. Umat Islam di seluruh dunia ditindas. Bersatu teguh bercerai roboh. 

            Tanggalkan fahaman2 yg tidak betul, hasad, bersatulah di bawah panji Islam! 


Sudah2 lah, jangan biarkan fahaman parti yang berlainan ini, memisahkan kita. Kita 1 akidah. 1 Agama...
Semoga Allah memberi hidayah kepada pemimpin negara Malaysia.amin..Ya Allah beri kemenangan kepada umat Islam di Palestin, Mesir, Rohingya, Syria, Iraq, Thailand, Angolo dan seluruh alam.amin 



There is no shame for not knowing, but it is a crime to be negligent.-Waleed Basyouni's fb status .

Google Translate > Tidak ada rasa malu kerana tidak tahu, tetapi ia adalah satu kesalahan menjadi cuai.




قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍإِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ


Katakanlah: “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. 

Ali Imran:26


ditulis, 12.30am-2.24am. 

Good night. Bismikallahumma Ahya Waamut.. -doa tidur


p/s : maaf lama tak menulis. Harap pembaca puas hati dengan post kali ni. Sekian lama menyepi, saya bagi hadiah post kali ini yang banyak isu dan isi yang hampa boleh dapat daripadanya. Sebarang comment dan kritikan membina, cadangan amatlah dialu-alukan..

           'nurlin, boleh kupas isu GST?' 
ha?? Lariii....

             Hmm, kepada mahasiswa, sebelum anda mengambil sebarang tindakan, fikirkan lah. fikirkan dalam2 sampai hangus. Jangan bertindak mengikut emosi k?

InsyaAllah, sekarang, kita belajar betul2. Dan satu hari nanti, kita akan pegang tampuk pemerintahan, kita ubahlah ke arah kebaikan. Jadilah orang yang amanah . Sekarang masanya, gali ilmu secukupnya buat bekalan dunia dan akhirat. Didik diri. Sama2 kita.

       Nikmat aman di Malaysia yg Allah beri, dapat kamu menuntut ilmu dalam keamanan. Hargailah. Hargailah. Hargailah sebelum ia pergi. Jangan hancurkan keamanan itu, dgn amarahmu. Jangan siakan keamanan itu..


Wallahua'lam. 

Segala Yang Baik daripada Allah, 
yang tersalah, tersilap, drpd saya, seorang hamba Allah.

Share if you care. Spread the words. Semoga bermanfaat.  





Tahniah kepada anda yang berjaya membaca sampai habis. Semoga Allah memberkati saya dan anda semua. Semoga kita dan keluarga, ditetapkan di atas jalan kebenaran.amin.

nah, amek smiley saya ni 





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...